خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/30 - 18:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدنژاد با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه مطرح کرد؛

از احداث سد بتنی به منظور تامین آب کشاورزان تا بیمارستان 64 تختخوابی شهید املاکی

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: احداث سد بتنی به منظور تامین آب کشاورزان و بیمارستان 64 تختخوابی شهید املاکی از جمله اقداماتی است که طی سال های اخیر در حوزه انتخابیه جهت آبادانی بیشتر انجام داده‌ام.

پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به آخرین اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود در جهت آبادانی اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با آغاز مسئولیت اینجانب در مجلس شورای اسلامی، شهرستان لنگرود برای تامین آب کشاورزی کشاورزان با مشکلات بزرگی روبرو شده بود، در واقع از آنجایی که شهرستان لنگرود در انتهای حوزه آبریز سد سپیدرود قرار دارد، کاملا بدیهی است که در صورت کاهش نزولات جوی یا افزایش برداشت شهرستان‌های جلوتر در مسیر آبریز سد سپیدرود مزارع شهرستان با وضعیت تنش آبی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو دست به طراحی مجموعه اقداماتی جهت کاهش وابستگی منابع آبی شهرستان به حوزه آبریز سپیدرود زدیم، یکی از این اقدامات کلیدی تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی جهت احداث سد بتنی در روستای کهلبون اطاقور است که اکنون در مراحل پایانی اجرایی قرار دارد.

وی در ادامه به اقدامات انجام داده در حوزه مخابرات اشاره کرد و افزود: از آنجا که شهرستان لنگرود با مشکلات عدیده‌ای در زمینه مخابرات رو به رو بود به دنبال پیگیری های انجام داده، توانستیم مجوز احداث بی‌سابقه 30 دکل جدید مخابراتی و نصب آن‌ها، با اعتبار 1050 میلیارد ریال را دریافت کنیم که بخش عمده‌ای از مشکلات آنتن‌دهی مردم شریف شهرستان را برطرف کرد.

محمدنژاد افزود: همچنین مجوز تجهیز شهرهای لنگرود، چاف و چمخاله، کومله و شلمان به فیبر نوری با مجموع اعتبار 500 میلیارد ریال از وزیر ارتباطات دریافت شده که این پروژه نیز در حال اجرا است و به‌یقین با اتمام این پروژه افزایش کیفیت و سرعت قابل‌ملاحضه‌ای عاید مردم شهرستان خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های انجام داده در طول سال‌های نمایندگی چند روز گذشته عملیات نصب عرشه پل جدانوکر-حاجی ابراهیم ده نیز آغاز شده است، این پل که مطالبه چندین ساله مردم این منطقه بوده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و در چند روز آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی به احداث احداث بیمارستان 64 تختخوابی شهید املاکی تامین اجتماعی واقع در بخش کومله شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در ابتدای سال 1399 در مرحله پیشرفت فیزیکی 35 درصدی قرار داشت، پس از آن و با پیگیری‌های مستمر، عملیات ساختمانی این بیمارستان به عنوان سازمان تامین اجتماعی در شرق گیلان، سرعت گرفت و در سال 1401 عملیات اجرایی آن به پایان رسید و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این بیمارستان در زمین دو هکتاری و با زیربنای مفید 13 هزار متر مربعی با اعتبار بیش از 4580 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد و شامل درمانگاه‌های تخصصی جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق و درمانگاه عمومی به 300 هزار بیمه‌شده شرق گیلان خدمات درمانی است./

پایان پیام

  • کد خبر : 375974
کلمات کلیدی
حمیدرضا خدامی
خبرنگار

حمیدرضا خدامی